bijdragen aan de SDG

Jij bent INKOPER

En je wilt weten wat de Positieve Impact van je project kan zijn en/of de bijdrage van een product.

Ons platform helpt jou daarbij. 

Krijg inzicht in de kansen en risico’s van de impact op mens en milieu voor je project. Het is ook mogelijk om aanbieders via ons Platform een verzoek te sturen om inzicht te geven over hun bijdrage. Laat deze gegevens valideren en deel jou impact op het platform met andere inkopers.

Dit vinden inkopers van onze

software-as-a-service

Het platform maakt het eenvoudig voor leveranciers om de impact concreet te maken.

Door dit te laten valideren door een deskundige hebben we betrouwbare data. Met de projectimpact website kan ik eenvoudig aan collega’s, andere inkopers en leveranciers laten zien wat we hebben bereikt.

Voor de biobased producten toegepast bij de Tractaatweg hebben we de meerwaarde voor mens en milieu zichtbaar en meetbaar gemaakt.

Martin Scherpenisse

Strategisch Inkoper, Provincie Zeeland

De SDG’s bieden handvatten voor de inkopers, maar ook voor de marktpartijen. Ik merk dat hier vanuit de praktijk behoefte aan is.

Door producten en projecten in te voeren op het platform, wordt de impact concreet gekoppeld aan de betreffende SDG’s.

Op die manier kunnen wij als Provincie Zeeland met onze inkopen laten zien aan welke SDG’s wij een bijdrage leveren en aan de beleidsdoelstellingen van onze Provincie.

Kim Barentsen

Junior inkoper, Provincie Zeeland

Het platform maakt duurzaam inkopen concreet en tastbaar.

Voor de Europese aanbesteding Meubilair Abdijcomplex hebben we de minimum eisen en de circulariteit van producten concreet gemaakt.

Het Platform heeft ons inzicht gegeven in wat er mogelijk is en welke  geharmoniseerde indicatoren er zijn.   

Cor Tromp

Inkoper, Provincie Zeeland

Als Provincie Zeeland willen wij graag het goede voorbeeld geven met onze inkopen. Persoonlijk vind ik het ook heel belangrijk om een positieve impact te maken op het milieu, en zo bij te dragen aan het behoud van onze aarde. Daarom ben ik heel blij met de komst van het MVIPlatform. Door middel van dit platform kunnen zowel overheden als leveranciers elkaar informeren, activeren en voornamelijk inspireren.

Chelsea Douwes

Inkoper, Provincie Zeeland

Veel gestelde vragen

Hoe werkt het evaluatieproces?

Specialisten analyseren de antwoorden, bewijsstukken en andere gegevens per SDG van leveranciers. De beoordelaar gebruikt hierbij zoveel mogelijk (internationale) normen voor productcertificeringen, NEN normen en ISO standaarden.

Welke databases worden gebruikt?

Het overzicht voor een project komt uit onze eigen database aangevuld met duurzame producten uit openbare (inter)nationale databases zoals Ecolabel, Bcorp, FSC, DuBokeur, Cradle to Cradle Product Registry, Biobased bouwen, nationale milieudatabase etc.

Hoe lang duurt het voordat ik de productvalidaties ontvang?

De product validatie duurt vanaf de ingevulde vragenlijst door de leverancier tussen de 1 en 3 weken.

Wie zijn de experts die de informatie valideren?

De validatie van de leveranciers data wordt uitgevoerd door ervaringsdeskundigen die praktijkervaring hebben in de industrie en met de (inter)nationale standaarden.

Pin It on Pinterest

Share This